HJEM

OM KLUBBEN

AKTIVITETER

FORUM

MEDLEMMER

BILDER

TEKNISK INFO

RÅD OG TIPS

DELELAGER

ANNONSER

LINKER

logo

KJØPSRÅD :: KAROSSERIVARIANTER :: ÅRSMODELLER :: RUSTKART

Karosserivarianter

7A, 7B, 7S,7C, 11AL og 11BL (omtalt som Sport) har samme karosseri.

11BL er den mest vanlige bilen i klubben i dag.

Denne har det minste karosseriet og har 4-sylindret motor. 7-modellene ble produsert kun de første årene, med en noe mindre motor.

7 og 11 er angitt ut fra en avgiftsmessig beregning for «Franske skatte-heste-krefter».

Utseendemessig er Sport-grillen er noe forskjellig fra Normale og 15-six.

11A og 11B (omtalt som Normale) har samme drivverk (motor og gearboks) som Sport.

Karosseriet er noe større enn på Sport,

Normale er bredere, har bredere bakdør og er lengre utvendig bak bakdør, og er derfor vesentlig rommeligere innvendig enn Sport).

15 Six har «samme karosseri» som Normale, men har 6-sylindret motor.

Motorpanseret er derfor lengre.

Det finnes ca. 20 stk. 15 Six i Norge idag, men kun ca. 10 av disse er registrert.

Familiale, Limousine og Commerciale.

Disse har «ekstremt» langt karosseri.

Comerciale er kun levert som 11, de to andre som 11 eller 15 Six.

Familiale har 3 seterekker og kan være registrert som 7 eller 9-seter.

Litt avhengig av modell, årgang etc. finnes det flere varianter av bakluke.

Familiale og Commerciale er meget sjeldne i Norge.

Det finnes også cabriolet- og coupe-versjoner både som Sport og Normale.

(coupe kalles forøvrig «faux cabriolet»og Cabriolet benevnes ofte som roadster)

5 cabrioleter er kjent i Norge i dag, ingen coupe-modeller. Disse modellene ble produsert kun i perioden -34 til -39.